GOPS Raciechowice przypomina mieszkańcom Gminy Raciechowice, że do 30 kwietnia 2024 r. można składać wnioski o dodatek osłonowy.
Poniżej przedstawiamy szczegółowe informacje:
Dodatek osłonowy przysługuje:
1) osobie w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 2 100 zł,
2) osobie w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1 500 zł na osobę.
Do obliczenia dochodu pod uwagę będzie brany dochód za 2022 rok. Do dochodu nie uwzględnia się trzynastej i czternastej emerytury.
W przypadku dodatku osłonowego obowiązywać będzie tzw. „zasada złotówka za złotówkę”. Oznacza to, że dodatek będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota dodatku będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia. Minimalna kwota wypłacanych dodatków osłonowych będzie wynosić 20 zł.
Dodatek osłonowy w 2024 r. wynosi:
– 228,80 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego,
– 343,20 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób,
– 486,20 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób,
– 657,80 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób.
Przepisy przewidują także podwyższony dodatek osłonowy przysługujący osobom opalającym domy węglem:
– 286,00 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego,
– 429,00 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób,
– 607,75 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób,
– 822,25 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób.
Wnioski o dodatek osłonowy można składać od 1 stycznia 2024r. do 30 kwietnia 2024r. osobiście w GOPS Raciechowice adres: 32-415 Raciechowice 277 lub elektronicznie.
Wypłata dodatków zostanie realizowana jednorazowo do 30 czerwca 2024 r.
WZÓR WNIOSKU O DODATEK OSŁONOWY w 2024:
Wniosek – dodatek osłonowy 2024 -1
wzór_wniosku_dodatek_osłonowy_2024_r_edytowalny(2)
Jak w 2024 r. złożyć wniosek o dodatek osłonowy przy użyciu ePUAP:
Wskazówki: https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany
- Przygotuj dokument PDF (plik), który chcesz podpisać.
- Kliknij przycisk Podpisz lub sprawdź dokument PDF.
- Dodaj z dysku lokalnego dokument PDF (plik) – kliknij Wybierz dokument z dysku albo przeciągnij plik myszką.
- Po poprawnym dodaniu dokumentu, kliknij przycisk Podpisz.
- Gdy otworzy się strona profilu zaufanego, zaloguj się na swoje konto (jeżeli twój profil zaufany był założony przez bankowość elektroniczną, przy logowaniu wybierz logotyp swojego banku).
- Kliknij Podpisz podpisem zaufanym i postępuj zgodnie z komunikatami na ekranie.
- Wskaż miejsce, w którym chcesz przystawić stempel (to jest graficzne odwzorowanie twojego podpisu).
- System wygeneruje nowy plik PDF, w którym zawarty będzie twój podpis.
- Kliknij Pobierz, aby zapisać podpisany dokument PDF na dysku lokalnym.
WAŻNE: Podpisany elektronicznie ma być zarówno list do GOPS (pismo ogólne) jak i załącznik do tego listu (wniosek o dodatek osłonowy).